Studier :)

Det är ganska så skönt denna veckan, det är inte mycket att göra med studierna =) nu har vi liksom rent pluggande till tentan den 15 Feb. Så jag tänkte att denna veckan blir det lugnt, så kör jag på nästa vecka och dagarna innan tentan, för annars har jag ändå glömt allt vad jag pluggar in, haha! Sånt guldfisk minne har jag ;P

Tänk vad tiden springer på egentligen, vi är redan inne på den femte kursen i utbildningen och bara för typ två veckor sen började den andra terminen ;O så jag tror att denna utbildningen kommer att springa iväg rätt så snabbt =)

Ungdomar med missbruk, Alkohol & Droger, Grundläggande somatisk sjukvård, Yrkesetik och människosyn är avklarade kurser ;D det känns så förbaskat skoj =) visst, det finns dagar då jag är helt omotiverad men jag tänker på framtiden, hur bra det är att jag läser vidareutbildningen nu när möjligheten finns =) 1,5 år kvar sen är jag klar med studier för gott ;D yey, längtar redan, hehe!

Ni kommer att få läsa ett eget inlägg om alla kurser jag läser/kommer läsa under dessa två åren =) så får ni kanske en inblick i vad det är jag studerar!


Lycklig <3

Och vem är det som gör mig SÅ lycklig? Jo, det är killen på denna bild =) och han har gjort mig lycklig i snart två år tillsammans och jag älskar honom mer och mer för varje dag som går <3 

Vi kan ha våra motgångar med, men vi löser alltid det ganska så snabbt och det finns ingenting som kan förstöra det vi har tillsammans, vår kärlek är starkare än någonsin och vi lämnar inte varandra <3 

Jag har aldrig mått så bra, eller ens varit så lycklig som jag är tillsammans med honom =) han får min vardag att se ljus ut och jag bara älskar att vara hans sambo =) 

det finns inte något ställe på denna jord som känns tryggare än i min älsklings famn!! ♥

Visst jag skulle klara mig utan honom, men ingenting skulle vara detsamma utan honom, han är min stora kärlek som jag vill leva mitt liv med, framtiden ser ljus ut för oss ;D jag vill inte mista honom för han fick mig att tro på kärleken igen och han är den jag älskar och vill leva med, så varför ge upp det? 

Något jag tycker är extra gulligt är under de fem åren vi var vänner så var han alltid noga med att aldrig förlora kontakten med mig, för han såg redan då att jag var en trogen och ärlig tjej =) och hur gick det, 2010 blev det kärlek mellan oss och det är jag evigt glad för, även om han fanns framför näsan på mig hela tiden hehe! 

Min underbara och helt fantastiska prins ♥ älskar dig med hela mitt hjärta 


Förstå en sak ...

... att jag inte är född med ett leende ansikte ;P men jag är INTE sur för det liksom. När ska andra ens försöka förstå det!? Jag har inte ett leende klistrat på mig, men trots det så är jag typ alltid glad =) det är inte ofta numera som jag är sur eller arg, för jag glömmer saker rätt så snabbt! 

Innan, när jag mådde som sämst förra året då var jag inte alltid jätte glad men det är förståligt liksom, men sen jag började må bra igen, så är jag typ alltid glad ;D det krävs mycket för att jag ska bli sur en längre tid =) så sluta tro en massa att jag skulle vara sur, för då blir det jag det istället.

Jag har dagar då även jag (precis som alla andra) kan känna sig lite nedstämd, men då träffar jag oftast ingen, för då vill jag gärna vara i min ensamhet (släpper lättast då) men när jag träffar vännerna, umgås med folk så är jag faktiskt glad och ler mycket mer nu än någonsin innan ;D 

Tror ni att jag är sur så mycket, då borde ni heller inte ens umgås med mig mer eller ens ha kontakt med mig, inte ens vara vänner på facebook liksom. Så snälla, vill ni ha kontakt med mig och umgås med mig, så hör gärna av er SJÄLVA också och sluta tro att jag är sur för det är jag INTE, förstå det TACK!! Hade jag varit sur så hade ni inte sett ett enda leende när ni träffar mig, så tänk om lite om ni vill fortsätta ha kontakt med mig.. Pallar inte med vänner som tror en massa och sen när man ses så låtsas de som att man vore "bästa" vänner!! Antingen eller liksom!!

SLUTA TRO EN MASSA SAKER OM MIG, ANNARS KOM TILL MIG OCH TA DET ÖGA MOT ÖGA, ELLER SÅ BRYT KONTAKTEN HELT MED MIG, PALLAR INTE MED ETT ÅR TILL SOM FÖRRA ÅRET!!!

Tisdag :D

Idag är det tisdag (som alla redan vet om) och vad händer en dag som denna? Inte alls mycket ;P imorse blev det en skön promenad tillsammans med älsklingen ner till Lidl och sen tillbaka =) kändes extra bra efteråt, älskar promenaderna på morgonen innan man käkar frukost. 

Resten av dagen består av ....... hm, jag vet faktiskt inte ;P haha! Tänkte ta liten runda i lägenheten och bara städa allmänt (vet dock inte hur mycket jag gör det nu, hehe) men jag trivs när det är rent omkring mig där jag bor =) och trivs extra bra när folk låter oss få ha det som vi vill hemma ;D älskar min sambo och jag älskar livet vi lever tillsammans, jag skulle inte vilja byta ut det mot något annat ;) han är verkligen det bästa som har hänt mig och det hoppas jag han är medveten om =) 

Nä, nu ska jag göra något nytta för sen kan jag sitta lite vid bloggen igen senare ;D

Wordfeud :)

Som många vet så älskar jag numera att spela Wordfeud :) det var nog det enda jag skulle sakna när jag sålde min Iphone ;P men jag har spelet på min surfplatta och numera kommer jag bara spela när jag är hemma och om jag är någonstans där jag kan ha internet =) men jag vill inte vara beroende av det, spela vart jag än är osv, så som det blev när jag hade Iphonen ;P det blev för mycket och jag behöver inte kolla facebook eller bloggar när jag inte är hemma för när jag är någonstans med någon så vill jag vara social =D 

Jag menar, jag har en mobil, ett nummer och man kan både ringa och skicka sms till mig om det är något eller så kan man faktiskt umgås =) så nej, wordfeud och facebook kommer att ske på min dator eller surfplatta, tänker inte vara beroende och måste kolla det genom mobilen, haha!


Skärpning :)

Nu får jag se till att skärpa mig genom att börja uppdatera bloggen igen :) Dock har det varit en fullspeckad helg (förutom igår) så jag har inte haft tid till att sitta vid datorn och blogga! Jag vill även vara lite social när jag träffar vänner osv så därför låter jag internet vara när jag umgås med de :D
Men nu är jag på G igen, med mycket inlägg på G i bloggen denna veckan :D så ni kommer nog att ha en del att läsa antar jag, så småningom iaf :) hehe!

Jag orkar inte skriva om helgens skojsigheter men jag kan säga som så, att jag har haft en mycket bra helg, som har bjudit på skratt och trevligheter :D så jag klagar verkligen inte :) kommer att uppdatera mer i eftermiddag/kväll, så ni kan alltid hålla utkik i bloggen :D

Inte mer ..

.. blogg för denna dag! Jag kommer inte ha tiden till det, för jag vill gärna vara lite social när jag snart ska träffa mamma :) sen senare ikväll ska jag och älsklingen ha en myskväll med lite spelande och mys (utan datorer) så jag kommer nog uppdatera imorgon eller till helgen :) 

Jag har alltid sagt att vill ni vara uppdaterade med vad jag hittar på med, tänker och planerar då jag inte skriver blogg så tycker jag faktiskt att man kan höra av sig till mig :) jag har liksom min mobil med mig när jag går någonstans. Jag kan inte kollar den exakt hela tiden, men det är inte bara jag som ska höra av mig liksom! Och är det något jätte viktigt eller brådskande att få svar på, så slå en signal istället :D
Ha en jätte bra torsdag :) här är solen framme, en riktigt fin vinterdag och jag ska fortsätta njuta av dagen :)

Lite tips ;)

Jag tänkte ge ett litet tips till bloggare där ute (även om jag inte är någon expert) men det skadar inte. Någon kanske tar det till sig (som hjälp) eller så finns där bloggare som redan tänker på det, eller liknande. 

Tänk på att jag bloggar för min egen skull, för jag tycker det är roligt och jag delar bara med mig av egna åsikter :) jag är glad att folk följer min blogg :D det uppskattas men det är av egen vilja ;) 
  • När du bloggar, lägg inte ner så mycket fokus på hur många som kommer att läsa inlägget eller kommentera det. Det brukar inte bli så jätte bra då, i många fall bloggar du då om vad läsarna vill läsa, men kanske inte vad du själv känner för att skriva om.

  • Låt dina läsare komma självmant till dig, tvinga inte de att läsa din blogg, då kan intresset att följa bloggen försvinna.

  • Baktala inte folk i din blogg, det "lockar" fel typ av läsare, det är inte något man vill ha. (Kanske någon vill, men rekommenderar inte det).

  • Ha ROLIGT under tiden du bloggar, det är viktigast :D att du tycker OM det du skriver om, att du känner du får ut något av det eller dela med dig av vardagen och annat. Det är något jag finner viktigt, att ha roligt medan man skriver :) då blir själva bloggen roligare med ;) 

  • Upprepa inte för mycket i bloggen, alltså skriva om samma saker, utan variera innehållet, med både text och bilder :) 

  • Skriv inte enbart om dig själv, nu menar jag inte om vardagslivet osv men det finns bloggar som är väldigt ego inriktade. Vill man nå fram till läsarna får man blanda innehållet, som sagt!

  • Använd gärna lite smiley (det är fint) och glöm inte punkt, komma osv i/mellan meningarna!

Ja, det var väl lite tips som jag kan dela med mig av :D Förhoppningsvis uppskattar någon det! Jag tycker det är skoj att blogga och få dela med mig av vardagslivet, samt tankar, reaktioner och tips! Huvudsaken för mig är att det är roligt, annars är det ingen mening, hehe!

Torsdag :)

Idag är det ytterligare en dag att se framemot :) jag njuter nämligen av alla dagar jag får som en frisk person :D jag tar ingenting för givet och idag blir det att träffa mamma lite <3 ska möta henne när hon slutar jobba, så det ska bli trevligt. 

Igår var vi hemma hos Camilla & Björn, eller älsklingen och Björn stack iväg för att kolla på fotboll så vi la lite pussel, 1000 bitars :O det var inte världens enklaste men vi kom en bra bit tycker jag :) imorgon när älsklingen ska dyka så ska jag umgås lite med Camilla och då ska vi fortsätta med hennes pussel :D

Lev livet :D

Lev livet som du själv vill och inte som andra vill att du ska leva :)

Man ska göra sina egna val, gå sin egen väg i livet och inte alltid följa efter andra. Vad vore livet om levde efter vad andra tycker/tänker/vill att vi ska? Då hade vi inte levt vårt liv, eller?

Man ska inte vara rädd för att alltid vara sig själv oavsett vad, inte vara rädd för att sticka ut. Vi ska vara oss själva trots att vi kanske gör bort oss, är knasiga osv. Det är ju det som gör livet roligare :)  

Jag är den jag är, och jag ser ut som jag gör :) det får andra helt enkelt acceptera, eller så får de låta mig vara för jag tänker absolut inte vara någon jag inte är eller leva mitt liv efter hur andra vill. 
Personer i min omgivning får respektera det liv jag väljer att leva, för oavsett vilket så är jag alltid mig själv ;) och det kommer jag alltid att vara. 

Alla människor är lika mycket värda, alla ska behandlas på samma sätt. Ingen ska behöva bli mobbad eller retad för hur man ser ut, sitt kön, bakgrund, åsikter, värderingar, sexuell läggning osv. 

Vi är alla människor och vi är alla olika :)) 
men låt varandra leva det liv de väljer själv och vill, för man är samma person ändå :))

Lite besviken :(

Varför ska man egentligen behöva bli besviken för? :( idag fick jag mitt linne, som jag blev jätte glad för, fram tills det att jag provade det, då var jag lite besviken. Det är för stort, så less jag blev om jag ska vara ärlig. Det är fasiken i storlek 34 och det är ändå för stort för mig!! Då kanske ni förstår hur besviken jag är :O byxorna i stl 34/36 passar i alla fall mig, så det är jag glad för :) och den långa tröjan är i S, men den ska minsann inte sitta tajt så den passar med :)) det är bara det jätte fina linnet som jag är besviken för. Men det kanske jag kan ha som ett av priserna i min kommande tävling (som blivit lite försenad) men som kommer att dyka upp på bloggen imorgon :)

Stolt <3

Det var inte meningen att jag skulle vara där, men älsklingen mådde dåligt med magen igår och lite imorse så han ville att jag skulle med ifall det hände något.

Medan de började göra sig klara osv så satt jag där ute och pluggade dynamisk psykiatri :) jag fick mycket gjort och var väldigt koncentrerad på studierna trots att illamåendet stod mig upp i halsen :( 

Älsklingen kallade helt plötsligt på mig, han ville att jag skulle ta foto på honom :) min söta lilla underbara älskling, jag är så STOLT över honom. Att han lyckades klara det så galant som han gjorde, det gör mig riktigt glad :D jag visste att han skulle klara det och det glädjer mig att han tyckte det var skoj :) 

Jag minns själv den första gången jag testade på det i Lomma med Camilla :) jag hade problem med andningen till en början men lyckades få rätt på det och då gick det jätte bra :D det var riktigt roligt faktiskt :)) dock är det inte mitt intresse att göra det för mycket men kommer att testa det en gång till, men denna gång med min lillebror som instruktör :) och jag har sen den dagen i Maj velat dyka i havet :D

 

Prova på dyket i Lomma, Maj 2011

 

Här tillsammans med Camilla <3


Kvällen ...

... närmar sig sitt slut på denna måndag. Snart tänkte jag krypa ner i sängen och sova ett par timmar, för imorgon ska jag upp igen. Imorgon blir det ett besök hos mamma :D det ska bli väldigt trevligt och efter det ska jag hem och fortsätta plugga tänkte jag. Dock tänker jag inte stressa under morgondagen för då mår kroppen inte bra :(

Nu ikväll blir det att bara ta det lugnt :) sitter i soffan med datorn i knäet och en kopp nybryggt kaffe står i koppen på bordet och luktar så himla gott :D när jag var inlagd i höstas drack jag kaffe en jäkla massa varje dag, sen drack jag mindre men nu har jag börjat dricka kaffe mer igen :) men det är ju gott, speciellt på morgonkvisten :D

Ska kolla lite på handbollen tänkte jag, det är ändå Sverige - Serbien :) ni får ha en fortsatt trevlig kväll så bloggar jag nog lite imorgon eftermiddag/kväll när jag har kommit hem igen :)

Hihihi ;)

Camillas (apelsinjuice) ;)
I lördags var jag och älsklingen på Ica Maxi för att handla kolasås till glassen vi skulle äta. Vi skulle köpa en apelsinjuice till Camilla och på vägen ut kom vi på en idé, att vi slår in juicen och lämnar den som en liten present ;) hihi, det var roligt :) och så här såg det ut innan vi lämnade över den.

Mediciner

För bara någon vecka sen läste vi kursen Grundläggande somatisk sjukvård. En studieenhet var om smärta osv. 

Varje dag finns det SÅ många människor som måste leva med mediciner för att må bättre eller klara av vardagen. Det finns så mycket olika läkemedel som är till för olika typer av smärta, sjukdomar etc. 

Sen är jag medveten om att där finns läkare som är väldigt "kåta" på att skriva ut läkemedel, som kanske inte behövs för att en människa ska må bra. Det är ju bevisat att det finns en del människor som mår bättre så fort de slutat med sina mediciner :O 

Jag vet hur det är att ta tabletter varje dag, det är viktigt att man kommer ihåg att ta de och det är även viktigt att tänka på att man ska ta tabletterna tillsammans med ett glas vatten för att de ska absorberas (stavas?) bättre :) 

Tänker man efter så är det lite sjukt hur mycket läkemedel det förbrukas varje dag i hela världen, att det finns så många olika + att en del får fler för att motverka biverkningarna av ett läkemedel :O hm! 

Jag är inte glad för att ta tabletter, men måste jag så måste jag!

OMG !!!

Gaaaaaahhhh man kan nästan bli lite irriterad och arg, men samtidigt är det skrattretande att se.

Nu pratar jag om de tjejer och killar som tror att de är störst, bäst och vackrast och är "kända" genom sina bloggar. De tror att alla är avundsjuka på de för att de inte är lika kända och omtyckta som de osv. Skrattretande att se enligt mig, för vem bryr sig liksom!? 

Nu pratar jag visserligen INTE om alla bloggar, men det finns en del bloggar i cyperspace som är rätt komiska för de får läsare genom att verka patetiska i sin bloggar, haha! 

Förstår inte riktigt hur folk vill läsa en sån blogg, jag klickar bort direkt när jag ser att det innehåller sånt skit, det är inte jag intresserad av att läsa! Men det är väl klart att såna idioter tjänar pengar när personer fortsätter att läsa den typen av bloggar, men visst en del kanske gillar den typen av innehåll, men INTE jag

Jag är glad att jag funnit en del bloggar som jag finner intressanta och vill fortsätta läsa :) så de ska jag fortsätta kika in hos ;)


Måndag

Varför är det så att dem flesta människor numera hatar måndagar!? Jag tycker det är som vilken dag på veckan som helst ju :O

Jag förstår de människor som arbetar mån-fre som är lediga lör-sön, att det kanske känns för de att återkomma på arbetet på måndagen igen. 

Annars så förstår inte jag varför man ska hata måndagar för :S eller så är det bara jag som är dum i huvudet, haha!

Sen kan det även kanske vara för att många festar på helgerna så det kanske känns jobbigt att sen vakna upp tidigt en måndag morgon för att jobba :P hehe! Jag vet faktiskt inte.

Jag tycker inte det är något särskilt med måndagar, jag tycker det är en dag lik de andra under veckans gång och jag njuter av alla dagar jag får ta vara på :))

Innan brukade jag hata måndag tills jag insåg "Varför ska man hata måndagar för, då kan man lika bra hata onsdagar också" som ett exempel, hehe! 

Nog om det, idag är det i alla fall måndag och en hel del plugg för min del, så jag bloggar nog antagligen under mina pauser :)


Tävling :D :D

Jag har nämnt det tidigare i bloggen och nu har ni möjlighet till att vinna :D månadens tävling som kommer ha olika tema kommer att publiceras på onsdag 25 Januari och som avslutas söndag 29 Januari. Denna tävling som jag startar idag heter "Månadens blogg" :)

Vill du bli månadens bloggare hos mig!? Vad ska du göra för att ha en chans!? Följ nedan :

- Vad är ditt syfte med din blogg och vad vill du få ut av ditt bloggande?
- Vad skulle du vilja läsa mer om i min blogg?
- Ge mig en motivering till varför just du ska bli månadens blogg?


Svara på följande i en kommentar! Ni har fram tills den 27 Januari på er! Jag ska hinna gå igenom allt och välja ut, månadens blogg kommer att meddelas i god tid och kommer att publiceras den siste januari :) Jag hoppas ni vill ta chansen, för det är inte ofta jag gör något sådant, så det är en "stor" grej i min lilla blogg :)

Bra att ha :)

Till alla er som tycker om att baka eller som kanske bakar mycket, så kan jag verkligen rekommendera en bakmaskin :)

Den är verkligen till stor hjälp, man spar både på tiden och allt klydd och kladd som kanske tillkommer när man bakar :P

Tyvärr finns risken att bakmaskiner kan kosta sin lilla del, men de varar ju också i en evighet så jag tycker det är värt priset ;) 

Vi har en hemma i vårt boende, nu har jag inte kunnat använda den än, men när det blir lite lugnare med studierna så kommer jag att baka mer igen och då är jag jätte glad att jag har den :)) 

Vi passade på när det fanns ett bra erbjudande att köpa en för 990 kr i höstas :) vi slog till och det ska vi väl vara glada för, för jag såg den i en tidning och där kostade den omkring 4000kr :O helt sjukt!

Jag måste verkligen börja baka lite mer igen, det är en rolig sysselsättning för mig. Är där fler som tycker om att baka så bara säg till, så kanske vi kan ta en eftermiddag/kväll till att baka och samtidigt ha det trevligt :) 

Det är en jätte bra investering om man bakar mycket och vill underlätta bakandet :) den på bilden är inte den vi har hemma, vi har en mixer på vår med :)


Helgen

Nu börjar helgen närma sig sitt slut :) fast jag som studerar på distans, så är alla dagar nästan likadana ändå, hehe!
Jag kan väl vara snäll och göra en liten uppdatering.

I fredags var jag hemma, storstädade hela lägenheten, jag verkligen dammade av allt, plockade undan ordentligt, jag tog en lång runda med dammsugaren och skurade badrummet :) jag är väldigt noggrann när jag städar. Jag var riktigt nöjd efteråt och på kvällen mötte jag Jannika, vi gick en lång runda i Åkarp, hon berättade saker hon mindes osv. Sen satt vi hemma hos oss, pratade lite & det gav mycket skratt :D sen följde jag henne till bussen och bara en minut efter den kört kommer älsklingen hem, så jag blev upplockad på hållplatsen, hehe.

Igår började väl inte dagen som det skulle, men det hela var ett stort missförstånd. Jag hade inte reagerat som jag gjorde om saker och ting inte hålls hemliga för mig, då känner jag inte glädje om saker ska döljas bakom ryggen på mig. Får man veta så blir man ju inte sur och definitivt så reagerar man inte, då hade man istället varit glad ju :)
Strunt samma, det glömdes snabbt så jag var GLAD igen :))

Träffade Camilla och Björn, killarna spelade hockey innan vi stack för att handla och biljarda :) efteråt gjorde vi mat hemma hos de, jag hjälpte Camilla, vilket jag tyckte var trevligt :) det blev potatisgratäng (hemmagjord) extra krämig och god, med pannbiffar. Efterrätten blev glass med sås, mums. Kollade på film men råkade somna till emellanåt men hade ändå trevligt som vanligt när man umgås med de. Vid 02.30-tiden var vi hemma igen och jag slocknade ganska så snabbt inatt..

Sluta röka :O

Helt seriöst, ett av mina mål är att SLUTA röka och jag ska faktiskt lyckas med det! Ingen behöver tro på mig, för så länge jag har viljan till det så kommer jag att fixa detta :) det är varken bra eller billigt att röka, så jag förstår inte varför man inte bara har lagt ner det. Jo, för det är inte alltid världens enklaste sak att bara sluta sådär med. Jag tänker sluta med små steg, alltså trappa ner för då kommer jag hålla det. Sist jag skulle sluta så bara slutade jag helt och då började jag igen :( men så ska det inte bli denna gång.

Där finns många tips på att sluta röka, vill man så KAN man :) man ska göra det i den takten som känns bäst för en och inte stressa fram det. Att sluta röka gör att man tjänar ekonomiskt men även fysiskt för hälsans skull :)
Dags att börja fimpa nu ;)

Livet :)


Precis, varför så seriös? Man kan inte gå igenom hela livet som en allvarlig person, man behöver ha kvar sitt barnasinne och skämtsamma sida :) visst behöver man vara allvarlig ibland men inte hela tiden, då blir man bara tråkig i längden, hehe! 
Man får ta livet med en positiv och glädjande sida :) med mycket leende och skratt som kan få varenda hjärta att vara glatt :D 
Vi går igenom motgångar någon gång i livet, men allt har en lösning på ett eller annat sätt och vi måste fortsätta kämpa på och ta oss igenom de hinder vi stöter på i livet. 

Se det ljusa i livet istället för att bara se hinder så kommer man långt :D vi har alla sämre dagar då vi kan känna oss nere, hängiga eller mindre glada men med lite uppmuntran så kan man alltid få ett leende igen, det är minsann inte omöjligt ;)

Bloggen min :)

Är som sagt MIN blogg :) Jag väljer själv vad jag vill skriva om, när och hur. Det är helt upp till mig, sen om ni finner innehållet intressant eller inte, det är ert val ju, eller hur? Jag är faktiskt öppen för förslag om vad läsarna skulle vilja läsa lite mer om, så var inte rädda med respons, bra som dåligt :)

Här kan jag skriva av mig om allt som sker i min vardag, tankar och reaktioner om livets saker, alla skojsiga saker som man får uppleva och allt det fina med livet som är värt att lägga lite extra tid på :) Jag tycker om att blanda inläggen med text och bilder (även om jag inte tagit alla bilderna själv) så tycker jag att bloggen blir lite roligare :) 

Det är roligt att se hur många som läser ens blogg, det är roligt att man har läsare som följer bloggen var dag :) och jag uppdaterar så mycket jag kan och när det finns något att skriva om. Vissa dagar blir det fler inlägg än andra dagar, det beror helt på tid och tankar osv.

Jag läser också andras bloggar :) där finns en del som jag kikar in hos varje dag för att se om de har skrivit något och sen finns det de man kikar in hos lite då och då för att läsa. Vad som gör att jag tycker en blogg är intressant kan variera men handlar bloggen enbart om personen själv eller bara mode hela tiden i varje inlägg så är jag inte speciellt intresserad av den, tyvärr! Det ska vara blandat innehåll för att locka mig att läsa :)

Nä, nu ska jag nog minsann försöka sova lite, men jag blev pigg och vaken på vägen hem från Camilla och Björn :O hehe! Hörs imorgon :)

Regnar :(

Det är helt sjukt vad det öser ner regn just nu :( det är inte alls roligt, jag är duktigt trött på regn, för jag tycker det regnar alltid något varje dag :O men just nu är det som om någon hade vänt upp och ner på en spann och bara häller ut vatten, det är helt sjukt. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig och inte regnar lika mycket när jag ska ta bussen, för det finns inte en chans att jag tänker cykla i detta väder, never!! Haha!! Jag får helt enkelt hålla tummarna att det kommer avta lite, jag ska ändå inte iväg ännu så det är lugnt. Men med min otur så kommer väl detta pisse regn att välla ner så fort jag ska sätta foten utanför dörren, hehe :P

Dicney On Ice :D

Ikväll blir det Disney On Ice på Malmö Arena tillsammans med vännen Nina ;)
Hon fick biljetter i födelsedagspresent & hon bjöd med mig, vilket är jätte snällt & jag är riktigt tacksam för jag ville gå & se den detta året :D
Så jag ser framemot att få se den detta året :D :D :D

Social :)

Camilla & jag har suttit med vars en dator & spelat betapet medan min älskling & bror har kollat på matchen :) nu är det paus & när pausen är över så ska jag kolla vidare på matchen, alltså tänker jag vara social mot de andra :D det är alltid lika trevligt att umgås med de :D mee like ;)
Så mer uppdatering i bloggen får ni under morgondagen, har nog lite att dela med mig av då :)

Fotboll ...

Jag har aldrig sagt något om att jag INTE tycker om att kolla på fotboll, jag har själv spelat för sjutton. Jag har inget emot fotboll, men när man aldrig blir med bjuden eller frågad om man vill se fotboll, då är det inte något roligt :( Jag har alltid tyckt det har varit roligt att se på fotboll. Däremot håller jag inte direkt på något lag :) men hade älsklingen inte pressat mig om att man måste hålla på MFF bara för att man är skåning så kanske jag hade kunnat hjälpa honom att heja, bara för att jag tycker om fotboll :) Nu är det fotbollskväll tillsammans med Camilla, Björn & älsklingen ;)

2012.01.18

Idag är det onsdag (igen) och jag ser framemot onsdag nästa vecka :D men en vecka känns ibland som en evighet men egentligen så springer tiden iväg ganska så snabbt :)

Idag kommer jag att vara med älsklingen på jobb, däremot kommer jag att ha min dator så att jag kommer kunna plugga under tiden. Sen ska jag hem om mamma för att hämta lite post, har inte träffat henne på länge och sen ska vi vidare hem till Björn och Camilla :) men jag trodde dock det älsklingen skulle se var tidigare ikväll, för jag ska upp tidigt imorgon men jag klarar mig nog hoppas jag.

Mellan pluggandet så kommer jag att uppdatera min blogg lite :) jag är inte ute efter att få min blogg känd eller bli storbloggare haha så jag kan uppdatera precis hur jag vill :D och vissa dagar blir det mer blogg än andra dagar!

Vem har sagt ...

.. att bara för man är förlovad att man måste ha en ring på fingret? Det är ju oftast så att man har en ring om man förlovar sig men där finns inget tvång på det för man kan vara förlovad ändå.

Där finns personer som inte tål guld eller silver, men det finns många andra sätt att visa en förlovning på :)

Sen kan man även säga som så, att varför måste man ha en ring på fingret för att visa man är med någon, vet man inte det utan en ring!? :O då är det ju något som inte står rätt till.

Alltså, har man en ring för att visa man är upptagen, eller för att vara mer säker på att partnern inte är otrogen så borde man tänka om. För vill partnern vara otrogen så är han/hon det vare sig där finns en ring eller inte liksom!

Alla känner som sagt olika inför hur en förlovning ser ut, men jag anser att man behöver inte ha en ring utan kan vara förlovad ändå :) så känner jag om det och det står jag för!


Tågtrafiken :S

Än så har Skåne inte fått någon direkt vinter med snö & riktig kyla, som det var förra året och då var det total kaos med tågtrafiken.

Man kunde bli riktigt tokig på alla förseningar och inställda tåg.

Men än om vi inte har vinter så tycker jag att det kan bli problem med tågtrafiken ändå :O förseningar, inställda tåg och störningar i ledningarna.

Nu är jag inte en av alla pendlarna, men ibland så behöver man faktiskt ta tåget, som tex de gånger vi är på skolan med föreläsningar. Jag som bara kan välja ett tåg till skolan (eller det går bara ett pågatåg härifrån) och det kör en gång i timmen, är ju livrädd att det ska vara försenat eller inställt.
Kommer det att komma någon vinter till Skåne? Blir inte riktigt klok på det :S men om den skulle komma så vill jag inte vara en pendlare om det blir tågkaos igen.

De bygger om spåren, ändrar och allt, men ändå blir det inte så mycket bättre tycker man :P

Jag är dock glad om jag får min LIA där jag helst önskar och som det fortfarande väntas svar från, för då slipper man tågen, utan kan ta bussen istället och vid fina dagar cykeln :) men får jag inte där utan på sjukhuset istället, ja då blir det tåget då stationen ändå är där utanför :P hehe!


Vart är världen på väg? :O

Man kan ju allt börja undra :O Man hör så mycket om alla som skjuts ihjäl, mördas, våldtas, blir rånade, misshandlade osv :( tror inte det går en dag utan att man kan läsa om det i medierna!

Vad är nöjet med att använda våld!? Våld löser ingenting, dessutom tror många att de kan göra hur som helst & sen komma undan med det.

Alla människor ska kunna känna sig trygga över att gå utanför dörren, man ska inte behöva känna rädsla av att gå igenom en park när det är mörkt osv. Vi ska kunna vistas ute vilken tid på dygnet utan att det ska behöva hända oss något. Numera kan man inte direkt känna sig trygg :( vilket faktiskt är rätt så trist.

Vart är denna världen på väg egentligen!? Visst, det hände en hel del när man var mindre själv men det var inte så här mycket när jag växte upp, det kommer heller inte att sluta här, så man kan nästan undra hur samhället kommer att se ut om 10 år :O

Det ska inte diskuteras så mycket kring detta ämne, men världen/samhället blir inte direkt bättre av att skada andra människor hit & dit.

Och det är i detta samhället nuvarande barnen växer upp i, hemskt!!!


Tisdag :)

Usch, när jag vaknade imorse såg jag ut som gubben på muggen gör :P jag har drömt väldigt konstigt inatt, men jag kan inte klura ut på vad egentligen :O

Men det tog inte lång stund förrän jag klev upp ur sängen & hade ett stort leende på läpparna igen :) ingenting ska få förstöra min dag.

Idag kommer jag att ägna mycket tid åt mina studier :) för det är mitt lilla jobb om dagarna nämligen & jag vill så gärna klara av denna utbildning, så ingenting ska sumpa den chansen :D

Det kommer troligtvis att bli lite mer bloggande ikväll, det återstår att se :) men ni kan ju alltid hålla utkik i bloggen.


Det blir rätt ...

... jobbigt & kanske även ointressant för läsarna om man skriver för mycket i en blogg per dag :O för man måste låta läsarna andas mellan inläggen & inte låta de läsa alltför mycket för då tröttnar läsarna! Jag menar, många jobbar, går i skolan osv & då läser de inte någon blogg under de timmarna & skriver man då för mycket & många inlägg så tröttnar läsarna på att läsa allt då de sätter sig & kollar i bloggen. Det är det trista, så man får se upp om man vill behålla läsarna :) haha! Att vara en storbloggare är tufft idag, det krävs MYCKET tid, engagemang & absolut en jätte intressant blogg som kan hålla kvar läsarna. Dessutom får man vara beredd på att ta emot både bra & dålig kritik om det man skriver & bloggen. Bloggen kommer ju ta upp nästan all ens fritid, är man beredd på det!?

Är ingen storbloggare & har inte det som något mål heller för den delen, men tänk er för innan ni ger er in på något. I dagens samhälle kan man bli känd för det mesta, men man får ha ett psyke som klarar av allt vad det innebär. Att ha en känd blogg innebär att man får anstränga sig så att det håller i mer än en månad, för man kan LÄTT tappa läsare nämligen. För då finner de en bättre blogg att läsa istället :)

Det finns mycket att tänka på om man vill ha en känd blogg! Många blir kända genom att skvallra, baktala folk, skriva om mode eller visa festbilder osv. Många andra efter att de har varit med i en dokusåpa eller liknande. Vill man locka sina läsare genom sånt skit så varsågod, men det är bättre att ha sin blogg & sina trogna läsare som vanligt :) som följer ens blogg för de tycker om att läsa den & inte ser den bara för att personen som bloggar är känd!! Detta med att bli storbloggare, kända genom sina blogger är lite av ett skämt & har gått till överdrift :( en började & sen ska dem flesta följa samma fotspår istället för att gå sin egen väg. Kan man inte ha en blogg utan att man måste behöva vara känd!? :O

Ni kan tycka precis vad faen ni vill om mitt inlägg, för jag är varken avundsjuk eller något, för jag är nöjd med min blogg & mina trogna läsare som följer den :)) jag behöver inte vara känd för att lyckas med bloggen :)) hahaha!!! Nu får ni vänta tills imorgon för att få läsa något mer här :D låter nämligen mina läsare andas mellan inläggen & ger de lite tid att hinna läsa så blir det inte för mycket på en & samma gång :)

Missförstånd ...

... sker hos alla människor någon gång, det får vi nog tåla även om det kanske känns jobbigt i just det ögonblicket. Tyvärr kan ett missförstånd förstöra något, som man kanske senare ångrar när man inser att det var ett missförstånd.

Hur kan man undvika missförstånd!? Jo, egentligen så är det ganska så enkelt för när man pratar, skriver osv så kan man vara tydlig med språket & ordvalen. Som när man tex skriver så är det viktigt att man använder sig av punkt, frågetecken osv för annars kan det leda till missförstånd. Det gäller även att läsa ordentligt med, så att man inte tolkar det annorlunda än vad det står där. Vad många missar är att fråga personen ifråga vad som egentligen menas utan drar förhastade slutsatser istället, det är en sak som är synd.

Jag är definitivt ingen expert på såna saker, men jag har själv erfarenheter av att personer har missuppfattat det man har sagt eller har skrivit & även jag själv har någon gång missuppfattat. Däremot är jag noga med vad som står i ett sms som skickas till mig, jag läser det noggrannt så att jag inte misstolkar innehållet.

Det kommer verkligen inte att bli predikan i min blogg, jag delar bara med mig av mina livserfarenheter & saker som jag har varit med om. Det kommer bli en hel del i min blogg där jag faktiskt kommer att dela med mig & även tipsa lite så att personer i samma sits kanske kan ta del av, ja även andra med.
Bara tänk på att missförstånd kan ske lätt, så var försiktiga :)

2012.01.16

Så jäkla skönt att dagarna rullar på, det gör att livet känns roligare & lättare :) Man tar verkligen vara på det som är viktigaste i livet. Varje dag ser inte likadana ut, även om det faktiskt känns som det ibland. Något som jag värdesätter högst i livet är mina studier, mina vänner, familjen & helt klart min underbara älskling <3
Nu ska inte detta bli något så kallat "tips" inlägg men jag tycker det är så komiskt att se hur många människor är "pengakåta", men som glömmer bort det viktigaste i livet. Jag vet att man behöver pengar för hyra, mat, el, räkningar osv men det finns ändå saker man inte får glömma bort. Och de människor jag pratar om är beredda att göra nästan vad som helst för lite pengar :O men jag dömer inte någon för det, alla väljer själva hur de vill leva sina liv & göra med det.

Idag blir det lite pluggande & så ska jag hjälpa Camilla & Björn :) hörs senare!

Se hit ;)

Jag tänkte göra det lite roligt för mina kära läsare & jag hoppas att det är någon som kommer att göra det :) Detta gör jag för att göra om lite i min blogg, få den lite mer spännande & rolig & vem som helst är välkommen att delta :D  

Under veckan så tänkte jag ha en liten TÄVLING här i bloggen :D & det kommer ett litet fint pris till den som svarar mest rätt :)) men vad priset är kommer jag inte avslöja i bloggen :) jag tycker det är en liten rolig sak, lite annorlunda i bloggen faktiskt :) & varje månad så kommer jag att ha en liten mini tävling där något fint kommer att delas ut till den som har flest rätt :)

En liten sak kan jag avslöja är att den som vinner & får mest rätt & har en blogg kommer att få ett eget inlägg i min blogg som månadens blogg :) så SNÄLL är jag ;) dessutom så kan ägaren av månadens blogg få skriva ett inlägg som jag kommer att publicera i bloggen :) så TA CHANSEN för det är inte varje år som jag är så här extra snäll :) hihihihi :)

Den första tävlingen (Januari) kommer att publiceras under kommande dagarna & den kommer att börja med "Hur väl känner du mig egentligen" :) där kommer även att finnas med lite ledtrådar som ni kan ta hjälp av :) sen f.o.m Februari kommer det tävlingar som är lite mer allmänna & varje månad har varje tävling ett tema :))

ENJOY :))


I Love it :)

Ohh ja vad jag är glad må tro :) mitt hår på huvudet det bara växer & växer :) Jag är så sjukt glad för att jag följt min frisörs råd när det gäller håret :D jag tycker om när jag har långt hår så jag är mer än nöjd just nu :)

Liten uppdatering om helgen kanske : I fredags så passade jag på att städa lite & tvätta medan älsklingen hjälpte Camilla & Björn :) även om det inte behövs så städar jag ändå, för jag har blivit lite petig med det :P men sån är jag ;) på kvällen var det skräckfilms kväll med några vänner :) Alex, Therese, Nina & Don var här :) det var trevligt trots "vissa" omständigheter :) jag tycker om skräckfilm, men fredagen den 13e är jag inte glad för så då spelade jag lite wordfeud istället :P hehe! Alla verkade nöjda med kvällen & Alex bjöd på underhållning med sin hicka, haha :)

Igår så var det lugnt på förmiddagen, sen åkte vi hem till Camilla & Björn :) & jag hade det jätte trevligt så det får vi minsann göra om snart igen <3 de bjöd på mat, efterrätt som var jätte gott, tack :) under eftermiddagen/kvällen/lite av natten så spelades det, både Ps3 & Wii :D & vi fick väldigt många skratt tillsammans :) & jag kommer aldrig att glömma kvällen. Vi såg även filmen Brüno men jag tänker inte ge någon kommentar om den förutom att låten My heart will go on är förstörd för en bra tid framåt :( haha!

Idag har jag & älsklingen varit ute på en jätte härlig promenad :) vi har handlat lite som behövdes hemma & så gjorde jag min underbart goda köttfärspaj & idag blev den ännu godare :D nu sitter jag lite vid bloggen då älsklingen är hos en polare & ser handbollen :D

Sorry :(

Ja, det kan faktiskt bli så ibland, att man glömmer bort sin blogg :P ibland läser man andras, man gör andra saker att man inte ens tänker på att uppdatera bloggen :) & det får ni ursäkta, jag är lite glömsk ibland :)) hehe!

Idag kommer det att bli lite städning, har ju nu ett skrivbord hemma :D & sen ska jag tvätta en massa med, men det var tack vare att jag hade satt helt fel dag sist (var förvirrad) så det fick bli idag istället :P så kan det gå ibland. Sen ska jag försöka plugga lite :) ikväll får vi besök :) hehe!

Det är lite som går i tankarna just nu, men jag kan inte skriva ner de i bloggen för fel personer tar åt sig av det. Jag har egentligen alltid sagt att jag ska kunna skriva precis som jag vill, man ska inte ta åt sig om man inte känner sig träffad av det liksom, men det är svårt när det finns personer som missuppfattar det man skriver :(   Nåja, vi får se hur det går med det antar jag :) haha!

Men för tillfället så tänker jag inte skriva mer :) för nu ska jag göra annat :))

Riktigt skönt :D

Ibland är det riktigt skönt att bara få rå om sig själv, för det kan verkligen behövas det med :D jag tänker ALLTID på andra i första hand, jag vill alltid att andra ska må bra & ha det bra innan jag ens tänker på mig själv. Vilket är både positivt men också negativt, för jag glömmer bort mig själv :( jag är så fokuserad på att göra andra glada, få andra att må bra & hjälpa andra i den mån jag kan, att jag glömmer att stanna upp & se över mig själv.. Allt det jag gör för andra, finns det någon som gör så för mig!? :O

Nu ikväll var det riktigt skönt att bara få göra "ingenting" :) dock har det funnits lite tankar, men de har jag ignorerat för att enbart tänka på mig själv denna kväll :D det har lyckats till en viss del, det är inte hela tiden jag klarar av det för jag tänker gärna på vad jag kan göra för andra istället :O jag kan inte tänka på mig själv..

Jag gör andra glada, lyckliga & får de att må bra, är detta värt det !?

Nu resten av kvällen blir det mys med älsklingen så fort han kommer hem ;) det känns som något har förändrats mellan oss :O men kan inte sätta ord på vad :S men jag kan ju ha fel (blir orolig & tänker för mycket när kroppen inte mår helt toppen bra) men vi kommer att se Sveriges mästerkock & sen blir det en film jag tagit hem till honom ;)

Omtenta :(

Jaa en stor SUCK :( jag var tvungen att åka till skolan i förmiddags för att göra den sketna omtentan, som jag olyckligtvis inte lyckades så bra med sist, typiskt. Jag har alltid haft svårt för salstentor, att sitta med näsan i böckerna, plugga in en massa för att sedan komma ihåg det när man väl sitter där :S vi var tre stycken som satt där :P där var någon till men eftersom de bor så långt ifrån fick de göra den hemma :O lite fuskigt, hehe! Det kändes dock bättre denna gången, jag skrev mycket mer än sist men om det sen är rätt eller fel, det återstår att se, haha! Jag är som sagt lite nervös inför resultatet ;)

Det tog mig ca 55 minuter sen var jag klar :) tog tåget till Malmö för att hälsa på mamma lite, där även syrran var :) det var trevligt :D nu har jag åkt hem & resterande av denna kvällen ska jag spendera med att rå om mig själv :D jag ska bara försöka koppla av & ta det lugnt för mig själv :D

Bestämt mig ...

... att det kommer ske stora förändringar i mitt liv :) men vad det kommer att bli eller hur det kommer att se ut, ja det får ni helt enkelt upptäcka själv :D jag tänker inte berätta det.. En del kommer ångra sig & en del kommer inte att bry sig :P det återstår att se, men jag kommer definitivt inte berätta för någon innan det sker, den saken är klar.. För de som kommer ångra sig säger jag en sak, det skulle ni ha tänkt på tidigare :) för den dagen det sker är det försent, haha!

Och med detta, menar jag faktiskt allvar :)

Fundering


Det enda jag kan säga är så här : Är det värt det!?


Älsklingen <3

2012 är vårt år tillsammans <3 det kommer ingen att kunna ta ifrån oss :D ni kan försöka, men ni kommer aldrig att lyckas.

Kärleken mellan oss är så pass stark att vi klarar av allt tillsammans, kärleken blir bara starkare för varje dag som går <3

Han är min själsfrände, min rätta som alltid ska vara med mig livet ut :) jag ser framemot en lång framtid tillsammans med honom, ingenting får mig att släppa taget om min stora kärlek <3 jag älskar honom med hela mitt hjärta, över allt annat & jag kommer alltid finnas med honom i både med- och motgångar :)

Även vi kan ha våra tjafs eller vara oense om något, men vi är mänskliga & vi är långt ifrån perfekta, men vi har ändå varandra :) det gör oss starkare tillsammans :D

Han får mitt hjärta att le, han får mig att känna mig speciell & värd allt i världen, att han skulle kunna göra vad som helst för mig :) han är min, bara min så länge han vill ha mig <3 det finns tusentals tjejer där ute som lätt skulle kunna ta honom, men ändå så valde han mig, det är obeskrivligt vad det känns underbart <3 att få vara en del av hans liv & han hade inte kunnat få en bättre tjej än mig ;) jag gör nästan vad som helst för honom.

Jag vet att jag också kan vara jobbig ibland (precis som alla andra), jag har mina sämre dagar, jag kan också känna mig nere & ledsen, jag kan också vara envis, nyfiken & viljan att få igenom det jag vill osv.. Men trots allt detta så har vi varandra & kärleken vi delar på var dag :) han har sina brister & fel, men jag skulle aldrig lämna honom för det, för ingen människa är perfekt, så enkelt är det.

Jag kan inte med ord tala om hur lycklig & glad jag är tillsammans med honom, hur bra han verkligen får mig att må :) jag njuter & tar vara på varje minut vi har tillsammans, det är alltid lika skoj att göra saker tillsammans, det uppskattas även om vi har vår egentid & gör saker på olika håll :)

Jag har aldrig varit mer säker på honom, oss som jag är nu :) jag tror på oss, vår kärlek & det var han som fick mig att tro på kärleken igen <3 jag är evigt tacksam att jag träffade honom :)

Måste berätta något gulligt han berättade: vi var vänner typ fem år innan det uppstod kärlek. Under den tiden var han alltid noga med att hålla mig kvar som vän, att vi aldrig förlorade kontakten osv :) det tyckte jag var gulligt & här står vi idag, med massor av kärlek till varandra <3 det kan inte bli bättre hihi

Måndag :)

Usch, dagen började med att jag inte ville stiga upp ur sängen :P men omkring 10-tiden så kom jag upp, medan älsklingen sov vidare :) jag plockade undan lite hemma, sen tog jag disken som var där & käkade lite frukost därefter :) sen kommer en vandrande zoombie upp, bara står & tittar på mig, haha! Så gullig älsklingen var precis när han vaknat :) då bestämde jag mig för att dammsuga lite :) så nu är här rent & fint hemma :D

I eftermiddag/kväll blir det massor med plugg för min del :( ska åka till skolan imorgon för att skriva ett prov :( undra hur det ska gå :P jag har alltid haft svårt med salstentor :P men jag kommer att göra mitt bästa helt enkelt, hehe! Bättre än så kan jag ju inte göra!!

Lär nog uppdatera bloggen lite under kvällen, så håll utkik :)

Jag kommer ...

... INTE att förlora NÅGON :) jag är vän med vem jag vill för min familj ska ändå alltid kunna finnas där för mig :) men jag har sagt ifrån & det är utrett nu (hoppas jag) ...

Camilla, din vänskap betyder väldigt mycket för mig <3 så detta ska inte påverka vår vänskap. Jag kommer att umgås & prata med dig som vanligt ;) jag har roligt tillsammans med dig & det ska inte ändras nu, eller någonsin :)) Vill inte förlora din vänskap <3

Syster, vi kommer alltid vara systrar oavsett vad & vi kommer kunna umgås vi med :) som sagt, det är ingen som ska förlora någon :) alla syskon har sina tjafs osv ibland men det löser man alltid..

Jag är helt neutral & dömer inte ut någon :) så enkelt är det :D that´s me :D


Nu blir det ingen mer blogg idag, är med älsklingen på jobb & snart ska vi åka till Eslöv :) vi blev bjudna på födelsedagsmiddag hos Alex & Therese :)

Tänk om ...

... man hade kunnat få vara barn på nytt igen. Bara springa omkring, leka hela dagarna, slippa tänka på allt som ska göras, eller har ansvar på sina axlar osv. Det hade väl varit något, eller!? Speciellt när man hamnar i svåra eller tuffa tider..
Men samtidigt så är jag glad att vi växer upp, blir äldre :) man går igenom livet i både med- och motgångar, vi skaffar oss erfarenheter på alla olika möjliga sätt, vi lever vår vardag osv :)

Människor arbetar, går i skolan, söker jobb, har egen familj osv men vi får faktiskt inte glömma bort att faktiskt leva vårt liv :) klart vi måste göra något om dagarna för att försörja oss, men på fritiden ska man ju leva sitt liv, njuta av alla dagar & all tid som man får tillsammans med nära & kära, för en dag så står man där & då har man kanske missat mycket :(

Likadant, alla tjafs, gnabb, bråk & diskussioner man får vara med om i livet, det bästa är alltid att lösa de så fort man bara kan, glömma & gå vidare.. Det ger ingen mening att fortsätta med det, för det skadar bara en själv eller andra till slut.. Jag släpper saker rätt så snabbt numera & går vidare :D

Man ska leva livet med glädje, lycka & positiv energi :D

Ingen undgår motgångar men det finns lösningar på allt :) finner man ingen lösning i ett bråk, då är faktiskt den bästa lösningen att bara låta varandra vara & gå vidare, det gjorde jag med en gammal kompis när vi hamna i ett stort gräl där det inte löste sig :( nu har vi ingen kontakt mer.

Ta ingen / ingenting för givet & ta vara på all tid ni kan få med människorna runt omkring er som betyder något för er :) imorgon kan det vara försent !

Svar på kommentar!!!

Svar till denna kommentaren: Gjorde allt för att alla bråken skulle sluta, men vissa vet inte när dem ska sluta och bara fortsätter. Fattar inte varför ni hatar mig, men det blir ni som förlorar i slutändan. Hoppas ni har er vänskap för evigt och hon kan ersätta två av dina familjemedlemmar.

Det som gör mig VÄLDIGT ledsen med denna kommentar, eller överhuvudtaget är att jag inte ska kunna få vara vän med vem jag vill utan att jag ska behöva förlora någon i min familj. En riktig familj sviker ALDRIG bara för att man har vänner! Då är det ingen riktig familj. Det är faktiskt jobbigt att det ska behöva vara så här. Jag är inte inblandad & jag förlorar ingenting, vet du varför (du som kommenterat) för att jag vet bättre än att hålla på så här liksom. Jag är neutral i det hela för jag tänker inte må dåligt en gång till, jag är starkare än så nu & ingen ska någonsin kunna få trycka ner mig igen.
Det är fasiken bättre att prata med varandra än att man får kommentarer som nästan gör en illa av det som står där.

Jag kan säga så här: Jag hatar INTE någon, kommer aldrig hata någon men om någon har något problem med mig så tala om det mellan fyra ögon istället för jag tänker inte bli förd bakom ryggen fler gånger av någon.. Jag gick in i väggen sist av allt sånt här.

Så snälla, du som har kommenterat, ingen hatar dig, inte jag iaf :) så snälla, ta upp detta personligen med mig.

Något jag lärde mig efter det stora samtalet med alla förra året, var att inte skriva saker på facebook, i bloggen eller någon annanstans om jag inte säger vem det rör sig om. Och är det något så tar jag upp det med personen ifråga :) vilket jag gör :)

Jag tänker inte förlora en vän & jag tänker inte heller förlora någon familjemedlem :) snälla, FÖRSTÅ det :) annars lär ni alla förlora mig!!! Är det vad du vill!? :((

6 Januari :)

Jösses då, var tar tiden vägen egentligen!? :P Det är minsann redan fredag igen, hehe! Och jag har inte bloggat på ett par dagar, haha fy på mig :P men det finns egentligen inte så mycket att skriva om faktiskt, sen dessutom har jag inte orkat för min yrsel & allt det blir mer & mer emellanåt.. Det finns även stunder då jag inte känner av det lika mycket :D skönt det..

Studierna rullar på för fullt, nästa söndag avslutar vi den fjärde kursen redan :S det är helt sjukt vad snabbt det går, hehe! Sen påbörjar vi den största kursen & därmed vår första LIA period på 12 veckor :) jag har inte fått besked än vart jag kommer att hamna, men någonstans får jag hoppas, haha!

Annars har jag mest varit hemma & pluggat på, nu ligger våra uppgifter ute i varje grupp så vi har fått läst allas arbeten & så har vi kommenterat & diskuterat med varandra :) sånt som är roligt att få göra, för i denna uppgift finns där inget specifikt för vad som är rätt eller fel :D hehe!

Jag var även hemma hos mamma i veckan, alltid lika kul att träffa henne :) & nu när man är sambo är det extra roligt för då har man mer att prata om när man ses :D senare kom Camilla & Björn med en soffa till mamma, det var även roligt att få träffa de :D

Nä, min blogg kommer vara mer intressant än detta :P haha!

Måndag :)

Ja & denna dagen blir det en massa plugg för min del :) ska skriva om ett fall idag, sen ska det diskuteras osv i gruppen man har hamnat i :) faktiskt intressant ska jag säga!

Annars händer det väl inte så hemskt mycket denna dag! Jag vet inte vad som är felet med mig, men yr & svimfärdig hela tiden & ett enormt illamående :O men men, livet rullar på ändå så, inget som hindrar mig :))

Lova mig en sak !!!

Något som jag tröttnade på förra året var när folk kom till mig "jag hörde att han/hon sa det & det om dig" osv.. Bara låt bli. Vad folk säger om mig när jag inte hör tar jag inte skada av, så varför gå till mig & säga att den sa det & den sa det där!? :O Jag förstår inte meningen med det. Så snälla, om ni vill att jag ska fortsätta prata med er, så kom inte till mig om någon skulle säga något om mig, för det gör inte mig glad..!!

Å andra sidan, är där någon som säger att jag har sagt det ena med det andra om personen ifråga, så kom gärna till mig innan ni drar förhastade slutsatser. För det finns personer som gärna vill förstöra i en vänskap, förhållande, i familj osv.. Så om ni hör något som det påstås att jag skulle ha sagt om er, så prata med mig innan för att ta reda på om det stämmer eller inte.. Likadant gör jag om jag hör någon säga att du skulle ha något om mig, så pratar jag med personen innan jag blir sur eller något..

Men det andra, det behöver ni inte "rapportera" till mig, för jag tar inte skada av det om jag inte vet om det, men skitsnack är bara så jäkla tröttsamt.. Och falska rykten som folk sprider runt, mogna snälla.. Nä, men prata alltid med personen som "skulle ha" sagt något innan ni drar förhastade slutsatser, ni kan nämligen förlora en bra vän som inte ens har gjort något bara för att ni tror på rykten..!! :(

Har ni förstått mitt inlägg rätt!? - om någon påstår sig att jag sagt något skit om er, så tala med mig först för det finns de som vill starta oense mellan folk osv. Om ni hör någon säga något OM mig, så spring inte & säg det till mig, för det gör mig mer skada om ni berättar det än att jag inte hör det.

Vill folk snacka skit bakom ryggen på mig så fine, men gör de så mot andra så är det alltid någon som gör likadant om de! De som snackar skit om mig är bara avundsjuka eller något, eller så är de bara helt dumma i huvudet som inte vågar säga det direkt till mig :(


1 Januari 2012 :)


Äntligen är det ett nytt år :)

Tack så mycket till er som kom :) det var superduper roligt, alla bjöd på sig själv & det gav mycket underhållning & skratt i massor ;) en riktigt lyckad nyår tillsammans :D

Skönt att 2011 nu är slut & att vi kan börja ett riktigt bra år med mycket skojsigheter att se framemot :D

Detta år kommer vara en NY START för mig & det kommer bli SÅ mycket bättre än förra :) men helt sjukt att det redan är 2012 & att året bara har sprungit iväg :P hehe!

Bilder från nyår kommer att läggas upp på face, några kommer finnas här med :)
ska lämna runt alla bilderna under veckan & dessutom får jag bilder som folk tog med telefonerna :) det är riktigt roligt att se & man får sig ytterligare ett skratt :D

RSS 2.0