Gott Nytt År :D



Gott Nytt År på er :)
Ha en riktigt fin kväll/natt & ta det försiktigt

Nyår ska spenderas med fantastiska människor, så det kommer vara gott sällskap som man startar det nya året tillsammans med :D

30 December 2011

Idag är det dags för den årliga summeringen av året som gått (om någon ens bryr sig :P) men jag skriver den ändå, jag ska försöka att ta det någorlunda kort annars ber jag om ursäkt om det blir lite långt :P enjoy :)

Manella
Ja, min personliga sida har förändrats en hel del :) jag har blivit starkare i mig själv, blivit en säker tjej, förbättrat mitt självförtroende, tagit bort den ständiga oron jag hade i kroppen. Jag har fått en stabilitet hos mig själv, jag har bättrat mig själv så att jag verkligen blivit den jag vill vara :) Ingen ska någonsin få ta bort det eller trycka ner mig igen :D

Familj <3
Jag har fortfarande en jätte bra kontakt med min familj <3 som jag skulle kunna göra allt för, för de betyder så oerhört mycket för mig :) ingen kan någonsin ersätta de!
Jag har blivit svägerska då min lillsyrra har gift sig, jag har blivit moster igen till deras lille gosse :) jag har flyttat hemifrån & jag har lika roligt tillsammans med min familj :)

Underbara mamma som jag älskar mest av allt i världen <3 hon är en fantastisk människa & utan hennes starka personlighet & hennes goda råd så hade jag inte varit där jag är idag :)


Knasiga saker man hittar på tillsammans med familjen ;) hihi


<3


Har varit i Stockholm två gånger & hälsat på lillsyrran & hennes lilla familj <3 det var mysigt & jätte trevligt att få hälsa på :)

Det bästa med min familj är att vi dömer inte någon, oavsett hur personen ser ut, är som person & bakgrund etc så dömer inte vi ut någon. Vi försöker inte heller sära på om någon av våra syskon träffar en kärlek liksom. Vi är öppna för alla som vill komma in i vår familj & respekterar allas respektive :D & sen kan vi skämta & skoja om precis allt, så det får man räkna med i vår familj :)


Hälsan
Måste jag verkligen ta upp en summering om hälsan :P haha! Hälsan detta året har inte direkt varit någon höjdare om jag ska vara ärlig. Sen början av året så gick det bara utför med min hälsa & jag kom så långt ner på botten att jag försökte ta mitt eget liv. Jag har skadat mig själv ett par gånger, slutat med tabletterna för att inte gå upp i vikt, jag drack alkohol ett tag osv. Jag har även skadat mig (ofrivilligt då) så det har varit gips, opererat bort en nagel på långfingret, slagit i mig & fått stora blåmärken, snubblat osv.
Men när jag nådde botten så fick jag åka in på psyk där jag var i ca 2,5 vecka med permiss osv men det gjorde mig SÅ gott för efteråt var jag som en helt annan människa :D
Jag blev stabil, säker, gladare, lyckligare, jag tar mina tabletter dagligen, jag känner inte av suget av alkohol på samma sätt mer, jag har fått en bättre relation till andra, jag är mer öppen av mig själv & jag mår inte alls psykiskt dåligt mer :)
Visst tar det tid att få det där "perfekta" självförtroendet, men jag tappar iaf inte kontrollen över mig själv, vill inte skada mig själv & framförallt så är jag innerst inne sannerligen lycklig <3


En spricka i handen så det blev en gipsskena i ca två veckor! Inte roligt, då man kände sig lite handikappad. Jag märkte då hur mycket man egentligen använder sina händer :P


Högg mig med en sax för att slippa smärtan när jag mådde som sämst.


Tiden på psyk är nog den bästa tiden detta året för alla samtal, när jag fick tiden att rannsakra mig själv gjorde mig så himla gott :) jag kom ut som en helt ny människa & den personen är jag än idag, för jag tänker då aldrig gå tillbaka till som det var innan, inte en chans!
Jag är så otroligt tacksam för personalen där, speciellt min kontaktperson som genom samtal fick mig att tänka om helt & hållet :) det var så lätt att prata med henne redan från första stund :)
Jag ser saker & ting på ett helt annat sätt än vad jag tidigare gjorde :) jag tänker inte låta något trycka ner mig till botten igen, jag är för stark för det nu :)
Nu ska jag fortsätta leva mitt liv som den lyckliga & glada person jag är nu :)


Fick opererat bort nageln på långfingret då jag fått en spåga på 2,5 cm under nageln som smula sönder sig när de försökte ta ut den men det är bättre med fingret nu :)
Nu väntar jag bara på att nageln ska börja växa ut igen.

När det sen gäller min vikt, så tänker jag inte gå in speciellt mycket på det :S jag skäms för hur liten jag är & sen i somras så har jag fortsatt gå ner i vikt igen :O jag får höra hur smal jag blivit, men jag ser inte det på samma sätt för jag ser mig som större :O det var väl när jag såg mina mått som jag insåg det, att jag faktiskt inte är så stor även om det kanske inte märks så mycket då jag är lång. Men smalare har jag blivit & jag tror inte det tar slut här heller :( de som känner mig vet om att jag fortfarande inte blivit av med mina ätstörningar än :( det är minsann inte roligt men jag ska försöka f.o.m nästa år att bli av med det. Jag vill inte bli smalare för då tynar jag bort, även om jag fortfarande ser mig som lite större. Jag ser inte det andra ser *ledsen*


Kärleken <3
Jag älskar min fästman mer & mer för varje dag som går ;) mina känslor blir bara starkare & inget/ingen kan någonsin komma emellan oss :) han & jag är menade för varandra & han är den som ska vara med mig livet ut. Jag har funnit min stora kärlek, den rätta för mig & jag vill varken ha någon annan, inte ens titta på någon annan för jag har redan den BÄSTA <3 Utan honom finns ingen kärlek!

Den 1 Maj hade vi ett år tillsammans & på min födelsedag den 21 November hade vi ett års förlovning tillsammans :)
Den 2 September flyttade vi tillsammans & blev sambos :) något som till en början kanske inte riktigt funkade men efter att jag kom hem från psyk så har det gått jätte bra :) jag tycker om att städa så jag gör gärna de sysslorna hemma :) så länge det blir rent & fint i lägenheten så :D

Allt är så underbart bra tillsammans :) vi gör varandra glada, lyckliga, vi får varandra att må bra :) vi ger varandra den egentid som man behöver i ett förhållande, vi spenderar tiden vi får tillsammans & gör alla möjliga saker :) vi håller kärleken vid liv & det är SÅ MYCKET bättre nu än vad det någonsin varit :) sen att man ibland kan hamna i en diskussion för man är oense om något, det kommer man aldrig undan i ett förhållande, det händer alla någon gång, vare sig de vågar erkänna det eller nekar till det, hehe.

Den som försöker förstöra mellan oss, eller försöker ta honom har nog inte sett min ilska! Jag släpper inte taget om min stora kärlek ;) han är MIN <3 sen dessutom så vet jag att han inte vill ha någon annan & gör inget för att förstöra kärleken vi har :)
Älskar min prins med hela mitt hjärta, över allt annat :)

Studier
I våras studerade jag min sista termin (trodde jag) på distans med intensivveckor i Ludvika :) saknar de gamla klasskamraterna & veckorna i Ludvika som var en mini semester med skojsiga dagar fyllda med skratt :D

Den 31 Maj tog jag min examen efter två års studier :D det var en dag fylld med glädje men även lite tårar att allt nu var slut :( men jag vet att en dag ses vi igen & sen har vi ju fortfarande kontakt med varandra :)

Den 4 Juni hade jag min examensfest med några vänner & familjen :D en dag som jag ALDRIG kommer att glömma :) det är synd att inte alla kom, men de som kom, det UPPSKATTAS att ni ville fira den dagen med mig :)
Nu är jag utbildad till Undersköterska med specialkompetens :D

Nu i höst påbörjade jag min vidareutbildning Handledare-Socialpsykiatri :) & den kommer att vara på två år den med, men med lite längre LIA perioder :) så det ska bli spännande & just nu är vi inne på vår fjärde kurs redan :D hehe!

Hihi så är roligt kan man ha det i skolan :) HLR kurs på Mini Anne :) en massa klickljud men ack vad vi skrattade oss igenom lektionen :) det är jätte bra att kunna HLR & sen fick hon följa med mig på tåget hem :P
Vi fick även visa att vi klarade det inför lärarna, jag hade bra takt med bra andning :)
Mer om utbildningen & roliga stunder kommer framöver :)

Jobb
Just nu jobbar jag inte, men jag står som timanställd fortfarande :) & det skulle bli bättre nästa år så man kan alltid hålla tummarna. Sen gör det inte så mycket för dels studerar jag på heltid & sen dessutom så söker jag jobb inom de områdena jag har stor kompetens inom så vem vet ;) det är inte lätt att få jobb men det betyder inte att inte jag kan få jobb, haha!

Vänskap <3
Jag har alltid sagt att jag hellre har få men nära vänner än hundra ytliga vänner som jag inte ens kan lita på! Jag kommer alltid känna det så & de vänner jag har nu, som jag ser som mina närmsta är helt fantastiska & underbara vänner som jag inte vill byta ut :)
En del umgås jag lite mer med än andra, men det spelar ingen roll om man inte hörs eller ses varje dag, för en riktig vän lämnar inte en för det :)


Galenskaper & knasigheter undgår inte en riktig vänskap ;)
Man ska kunna skratta tillsammans med sina vänner, ha roligt men man ska även kunna bara vara & umgås utan att behöva göra något speciellt :)

Jag har inga krav på hur mina vänner ska vara mer än att jag ska kunna berätta saker för de i förtroende utan att de för det vidare & sen ska inte vänner snacka skit bakom ryggen på mig, för då är de inga riktiga vänner! Kan de inte säga till mig rakt ut om något de stör sig på eller annat så behöver de inte heller vända sig till mig när det är något. Därför jag är glad att jag har de vänner jag har, för de kan jag verkligen lita på ;)

Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan mina vänner :) de finns alltid där för mig precis som jag gör för de :) tycker mycket om mina vänner & jag är så glad för att jag har just de som vänner :)
& de vet precis vem dem är ;)

Ja, detta var nog hela summeringen tror jag :S har jag glömt någon kategori eller något så dyker det säkert upp i bloggen senare :) hehe!
Som sagt jag är ledsen för detta långa inlägg!!

Vill ni veta något eller har synpunkter så bara säg till :D

29 December 2011 :)

Yeah vad jag längtar tills att det snart är nyår :D få starta om ett nytt (förhoppningsvis bättre) år :)) med massor med nya möjligheter osv.

Imorgon kommer den årliga summeringen av året som har gått :) & den gången kommer det att innehålla bilder :) sen kommer min blogg att förändras lite, men mer säger jag inte om det nu :)) ni får helt enkelt se & lista ut det själva ;)

Så skönt att vi nu kan se filmerna på tvn :) har ju fått ner en hel del, så det ska bli skoj :) massor med film att se när man inte har annat att göra :D yeah!!

Idag kommer Nina förbi en stund :) det ska bli trevligt att träffa henne & skoj att hon ville komma hit :) härligt med besök hemma ibland :D hehe!

Ikväll för övrigt så blir det lugnt, lär somna tidigt ikväll :) var uppe 07.15 imorse, kunde inte somna så jag gick en runda runt området på 40 min, sen in på Ica & hem. Men inte kunde jag somna då heller, så jag stannade uppe istället :P

Nu orkar jag inte skriva mer just nu :P kanske bloggar jag mer ikväll, eller så får vi se när det blir, hehe :)

Snart ...

... så är detta förbaskade 2011 år slut & ett nytt tar sin början :) det ska bli såå skönt med ett nytt år, med nya möjligheter & förhoppningsvis ett bättre år :) samma som varje år så ger jag mina läsare en summering av det gångna året & den kommer att skrivas ut på fredag :)) det kommer även ske en hel del förändringar nästa år i min blogg, även med andra saker :)) så det ska bli spännande :D

Såå söt :D

Han är SÅÅ SÖT :D jag & älsklingen var ute & gick en lång härlig runda & när vi går bland husen kommer det fram en jätte söt katt. Han bara direkt går fram till oss, medan han flyttade sig för gubben som gick förbi :P

Han följde efter oss när vi gick, han gick efter mig som om han vore min katt :) så jäkla gulligt såg det ut.

Han verkade lite hungrig så jag gick in på Ica & köpte en liten burk mat till honom, han for på den direkt så han var nog hungrig :P hehe!

Gaaaaahh, jag ville inte lämna honom där men han försvann :( blir ledsen när jag ser en katt springa ute så, men vi vet inte om han har ett hem eller inte :O

Saknar :)

Inte för att bussen var något speciellt, långa resor som tog tid osv men jag saknar faktiskt tiden då jag åkte upp till Ludvika några dagar :) Det var som en mini semester med så mycket lugnt omkring en & mysig miljö :D

Man träffade alla underbara klasskamrater, hade roliga dagar & det gav mycket skratt & skojsigheter :) jag saknar alla underbara kamraterna & förhoppningsvis kommer vi alla att ses snart igen :D :D det ser man framemot. De flesta har man kontakt med på facebook :) hehe!

Tisdag :)

Idag har det inte hänt så där mycket om man säger så :) men det är skönt ibland med när det inte händer så jätte mycket faktiskt :D

Var hemma med älsklingen, sen en runda ut i olika affärer & på många ställen var där faktiskt inte mycket folk :P trots att rean har börjat.
Sen åkte vi hem till mamma, handlade lite på Coop med henne & sen vidare till mormor :D hon var jätte fin & på jätte bra humör när vi kom dit, inget slår hennes fina leende & skratt när hon får syn på en :)

Efter det lämnade vi av mamma, åkte hem till Nina & Don en liten stund, bytte våra julklappar, sen åkte vi hem :) handlade på vägen, jag gjorde vid i klädkammaren medan älsklingen gjorde mat :) nu blir det mys när han sett klart ett program & så blir det film :) skriver mer imorgon.. See ya :)

Tack så jätte mycket :D

Jag är inte ute efter julklappar, för jag klarar mig faktiskt UTAN, men jag vill passa på att tacka för allt fint som jag har fått denna julen :) ni är helt underbara ;)

Vad har jag då fått? :) jo, fick ett set med 7 delar att göra vid håret med, platt- och locktång osv, en ny mp3 spelare, nya hörlurar, ett armband :) sen fick jag en bok om Skorpionen (intressant), fina skålar i olika storlekar (kommer bild snart), en kavel, förkläde, bakformar, grytlappar, en jätte fin tröja (som ska vara till nyår).. Hm, fick jag något mer :O jo en kalender (trots jag redan har en, haha) & sen fick jag även ett Drinking Ludo game :) ett fia spel i glas med shot glas, jätte fint :)

Jag är jätte nöjd även om jag inte ville ha något speciellt i år :) & just det, av Alex & Therese fick jag ett Makroner kit så nu kan jag göra det med :) haha, det ska tydligen bakas för min del, men inte mig emot för det tycker jag om så :D vill någon baka en dag, så välkommen hit så bakar vi :D hade varit skoj. Nu tror jag inte att jag glömt bort vad jag fått i år, haha då ber jag om ursäkt :P

Mig är det nog jätte enkelt att ge bort något till för jag önskar aldrig mig något speciellt för vill någon ge mig något får de komma på något själv :) jag är inte den som vill ha en massa saker, för det glädjer mig ännu mer att se det jag ger bort komma till nytta & att andra blir glada för det :))

Men jag tackar så mycket för allt :)) nu ser jag framemot att få fira nyår :D :D komma ur detta jäkla 2011 & påbörja ett nytt & mycket bättre år :D

Äntligen :)

Nu äntligen ser det ut som att mitt finger börjar läka ordentligt :D vilket jag är otroligt glad för, nu gör det inte heller lika ont :D det har bildats en skorpa & nu kommer den långa väntan på att återfå en NY nagel :P men det får ta den tiden det vill, men skulle varit kul att ha tio naglar på fingrarna & inte nio som jag har nu :)

Känsliga personer varnas lite för bilder som kommer nedan, det kanske är obehagligt att se för någon, men vill bara dela med mig av hur det kan gå :P haha! Att en sån liten sak kan orsaka så mycket..


Här är boven i det hela :P den biten som är inringad, är hela den biten som åkte in under nageln, jag tror han sa att den var nästan 3 cm lång & hade satt sig fast ordentligt :(
Det är byrån som finns i hallen, jag slog i den när jag skulle ta något i väskan som stod precis där med.


Nu syns det inte så bra, men har gjort en ring om träbiten/träspågan som satt under nageln, även längre under nageln som inte går att se på bilden :P


Först bedövning i hela handen + fingret, ett försök att ta ut spågan som bara smulade sönder sig så fick han ge mig ännu mer bedövning för att operera bort hela nageln istället. Det kändes lite då han ryckte till & jag höll på att svimma av smärtan ett tag, men det gick bra till slut :)
Råkade se hela nageln ligga på britsen blodig & allt :(
Hemma hos mamma (när bilden togs) svullen hand & det kändes som f*n när bedövningen släppte :(
Bättre detta än att spågan satt kvar.
Han berättade en del saker för mig som jag måste tänka på närmsta månaderna & han var faktiskt jätte trevlig & frågade under operationen "Hur går det? Går det bra?"


Första gången de gjorde omläggning hade det fastnat ordentligt så de fick knappt av det :S andra gången satt det fast då med, men denna gången la hon om det lite annorlunda så där kunde jag inte böja på fingret ens :P


Fick åka in på akuten i onsdags (21/12) för jag kunde inte röra nacken utan att det gjorde ont + att det gjorde så ont i bakhuvudet. Samtidigt la de om fingret för att se så inget hänt med det.
Men tyvärr åkte den omläggningen av, men jag passade på att ta en bild på hur fingret såg ut då :)
Det läker jätte fint faktiskt & det är jag glad över :) att jag slipper tråkiga komplikationer av det.
Besöket på akuten gick bra, har bara skadat muskeln på vänster sida, så det tar ett tag sen ska det gå över & det kommer göra lite ont i huvudet ja, men det får jag helt enkelt stå ut med.

Som sagt, förlåt om du kanske är en känslig person för sånt här, men det ser ännu finare ut idag, är en mindre skorpa, men ser lite dumt ut utan nagel, haha!

Aldrig mer att jag genomgår en operation där de ska ta bort en nagel, då får de fasiken söva mig helt, haha!

Jag får dock inte bygga på mina naglar, inte på det fingret när nageln växt ut, inte på två år för att slippa riskera att den nya nageln som kommer (får hoppas snart) inte ska åka av, hehe!
Men mina egna naglar växer så jag behöver ingen påbyggnad av naglarna :D

Merry Christmas :))

Nu är det dock dagen innan julafton, men jag lär nog inte skriva något speciellt i bloggen under helgens gång antar jag :)

Nu på förmiddagen ska jag först till vårdcentralen, för att sköterskan ska kolla en sista gång på mitt finger & läker det fortfarande bra så behöver jag inte gå dit mer :D

Sen ska jag hitta de sista julklapparna & jag passar på att handla åt andra, som inte har tiden att köpa presenterna själv :P så jag ställer upp.. Sen sticker jag hem till mamma där syrran & systersonen kommer vara, umgås lite med de innan det är dags att fira jul hemma hos min andra syrra :D med resterande av familjen :D

Ser framemot det jätte mycket för det ska bli så SKOJ :D

Sen på lördag beger vi oss hem till älsklingens familj för att fira jul med de, så det blir väl trevligt det med :) förra året kommer jag senare på kvällen, då vi öppnade paket, spelade kort & åt gröt :) så nu ska det bli kul & se hur de spenderar hela julafton :) hehe!

Så jag uppdaterar när jag har möjlighet nästa gång :) håll koll :P haha!

Tacksam <3

Den här tjejen är otroligt & evigt tacksam för alla fina människor som finns i hennes liv <3 som gör hennes liv värt att leva, som finns med henne i med- och motgång :)

Det betyder allt för henne <3 utan de personerna så hade hon inte varit den hon är idag, hon hade inte kommit så långt i livet som hon är & hon följer den väg hon vill för att komma dit hon vill i livet :)

Hon ställer alltid upp för andra, ser till att andra mår bra & har det bra innan hon tänker på sig själv. Hon har en förmåga att vara allt för snäll ibland, hon är numera försiktig med vem hon litar på & vad hon berättar för andra ;)

Tjejen har ett stort VARMT hjärta av guld :) hon kan vara din bästa vän, men såra henne så kan hon bli din värsta fiende :P förlorar man henne som vän, så förlorar man henne för gott.

Även denna tjej har sina brister, men gör hon misstag så står hon för de & gör inte om de igen, hon har gått igenom mycket i livet men står fortfarande på benen med viljan att leva vidare tills hon blir gammal & senil :P haha!

Hon är tacksam för ALLT & tar ingenting för givet för man vet aldrig vad som kan hända & en dag kan det vara försent.

Alla borde vara tacksamma & glada för personerna som finns i deras liv, ta vara på tiden de får tillsammans & stötta varandra i med- och motgångar. Vi ska inte behöva ångra oss att vi kanske skulle gjort på ett annat sätt. Acceptera & respektera andra människors integritet & deras val i livet ;) går man bakom ryggen på någon så kommer den personen att göra samma sak, fast kanske värre tillbaka!

Förlåt

... för dålig uppdatering men det har hänt lite saker som har gjort att jag mått rätt kasst de senaste dagarna, men nu ska jag börja bättra mig igen :) försöker skriva så gott jag kan & det är tur man har 9 friska fingrar att skriva med :D jag kommer uppdatera mer imorgon om vad som hänt & jag varnar känsliga läsare för bilderna som kommer upp!

Ovanpå det  har jag en förkylning men tror antibiotikan gör att den bryter ut, sen har jag varit lite febrig men jag bättrar på mig för jag orkar inte ligga i sängen hela dagarna så jag försöker leva mitt liv ändå :) smärtan jag känner hela tiden vill jag inte ens att min värsta fiende ska behöva uppleva. Nu börjar det så smått att bilda en skorpa, men det är fortfarande ett öppet sår & fick panik när de gjorde omläggning igår, som det sved & hade fastnat så hon fick inte av det, det gjorde ont vill jag lova. Fasar för måndag när nästa omläggning är, det har redan fastnat på fingret igen, det känner jag.

Nog om det, ni ska få se imorgon ( på bilder ) hur en liten sak kan orsaka så mycket, haha!

Skriver mer imorgon :))

Sjukt jobbigt :(

Det är inget direkt som jag bara vill skriva ut i bloggen men jag behöver skriva av mig. Så om det skulle vara så att jag pratar lite i "gåtor" i detta inlägg & du känner mig, så kan du alltid fråga mig om du undrar vad jag pratar om :)

I över tre veckor nu har jag väntat på att den ska börja, men icke sa nicke, den är väldigt envis verkar det som :( emellanåt känner jag av det, precis som att den skulle komma men falskt alarm varje dag!! Vad sjutton ska man göra!? Jag har kollat två gånger, så det är inte vad follk kan tro det är, så de tankarna kan ni ta bort, hehe! För det sker inte än, annars så har jag blivit lurad :( & det hoppas jag verkligen inte, för då blir jag ledsen & arg!! Oavsett hur jag har mått, även när jag mådde som sämst psykiskt & var nere på botten så hade jag inte problem med detta, utan det var normalt & allt :) men inte nu & jag förstår bara inte varför :O detta påverkar även en annan sak & där är jag inte ensam om den situationen & det gör mig besviken för jag vill inte vara ett hinder för det nämligen.. Det gör mer att jag blir lite rädd :S

Sen en annan sak som stör mig, jag kan inte sätta upp mitt hår, knappt med klämmer när luggen är ivägen :( så fort jag sätter upp håret så får jag ont på höger sida av huvudet & det är jobbigt. Så jag får väl räkna med huvudvärk om jag nu vill sätta upp håret, haha! Huvudvärk är jag van vid, vaknar många gånger av det på morgonen!

För övrigt så mår jag väl bra, förutom det första problemet som jag hoppas löser sig MYCKET SNART för det sätter igång lite oro i kroppen på mig :( jag vill inte tänka på det, men varje gång det känns som det är så, så blir jag lite glad & får förhoppningar att "äntligen" men sen blir jag lite besviken när det är falskt alarm liksom :(

Och nej, inget av detta påverkar mitt liv jag lever för jag fullföljer min vardag & studierna som vanligt ändå :) ska göra ett telefonsamtal imorgon så får vi se vad de säger, för nu vill jag ha ett seriöst slut på det.

Lucia Movie Night :)

Inatt var älsklingen & jag med Alex & Therese på Lucia Movie Night på Filmstaden i Lund :) detta var första gången för både mig & älsklingen, medan de andra gått något år nu :) så det skulle bli spännande. Man fick popcorn, läsk, baguette, kaffe/te, läsk åter igen :) & så får jag inte glömma lussebullarna :) sen innan varje film så var där folk som vann olika saker & i sista tävlingen vann personen en PS3 :)

Första filmen var New Years Eve :) film med många olika kändisar i & bra enligt mig :) tycker man om filmen The Valentines Day så lär man tycka om denna filmen med :) hehe!

Andra filmen var En gång i Phuket :) en rolig film för att vara svensk :) man fick sig en hel del skratt :))

Och den sista filmen var Mästerkatten - Be om nåd (Puss in Boots) :) en rolig film & en helt otrolig söt katt som man bara skulle vilja krama om :P filmen var i 3D & mycket bra faktiskt :) han var ball :) & den var värd att vara i 3D måste jag även få säga!

Jag var faktiskt rädd att jag någon gång skulle somna under natten men men förvånad blev jag att jag inte kände mig trött alls under natten, kanske för att det var bra filmer :) detta gör jag gärna om igen, för det var skoj :) & kul att se så mycket folk som går på detta :) alla filmerna var värda att se, jag är nöjd med valen de gjorde för Lucia Movie Night 2011 :D :D

Vi kom hem runt 07.00 tiden imorse & jag blev trött när jag kom hem, somnade ganska så snabbt men vaknade till omkring 10- tiden igen & sen dess har jag varit vaken, jag kan minsann inte sova mer :P annars sover jag inte inatt.


New Years Eve :)


En gång i Phuket :)


Puss in Boots :)
( Mästerkatten - Be om nåd )

Fint :)

Som sagt, hade en liten fotografering med Camilla <3 & bilderna blev jätte bra :)

Jag använder alltid mig av ett fotoprogram där jag kan välja olika ramar på bilderna, om de ska vara svart & vita eller tex sepia osv.
Jag tycker det är skoj att använda :)

Och just nu fastnade jag för en specifik så bilderna ser numera ut så här :) orginalen finns kvar som vanligt men jag tyckte faktiskt detta blev riktigt fint :)

Det är bara ramar jag kan göra med foton & byta färg, något annat vill jag inte mixtra med, haha för jag vill inte förstöra fotona :)

Det kommer att dyka upp fler bilder från fotograferingen i bloggen :) jag hoppas att vi kan ta fler såna bilder, för det var roligt & båda blev jätte bra :)

Jag har en fotografering som förhoppningsvis kommer att bli av i januari & finns det någon som kanske vill vara med då så är det bara att säga till :) så ska vi nog ordna det. Nej, det är inga modellfoto om ni hoppas på det, utan det är lite skojsiga bilder :)

2011.12.12

Idag är det måndag, en ny vecka med nya möjligheter :) idag blir det en hel del pluggande, sen ska jag sova någon timme för sen är det minsann Luciabio hela natten lång med Alex & Therese :)
De har gått ett par år nu, så detta året följer vi med :) ska bli kul & få vara med om det en gång. Det visas tre filmer som inte kommit på bio än, men vilka får man veta då & sen bjuds det på snacks, tilltugg, dricka osv :)

Kanske somnar man, kanske inte, det återstår att se :)

Stockholm :)

Fredagen den 2 Dec satte älsklingen & jag oss på tåget för att åka upp till syrran i Stockholm :) resan gick bättre än väntat, vi kollade på film, jag lyssnade musik & vi hade fika med oss på vägen för att mätta våra magar :)) vi blev hämtade på stationen :) & lite senare fick vi följa med & hämta barnen på dagis & Nea for upp i famnen på moster medan Vanna var lite mer blyg, hehe.
Det blev lite bus när vi kom hem till de, myste & hade det skoj & jag var med när barnen skulle lägga sig & jag hjälpte även till att göra pannkakorna (dock brände jag en) haha! Sen tittade älsklingen, syrran & jag på My Bloody Valentine, först i 3D men sen i vanlig version :)

Lördag: Barnen väckte oss som sov :) åt frukost tillsammans & senare skulle Nea iväg med en av deras kompisar & syrran skulle iväg så vi hade följe till centrum, sen fick Vanna åka kundvagnen, hon somnade där, hehe! Sen passade älsklingen & jag Vanna hela eftermiddagen & kvällen :) & det var riktigt trevligt & sen kom Nea så det blev lite film, mys & lite bus på det :)

Söndag: Gav barnen frukost, var ute med de & var även på Ica där båda tvunget skulle sitta i kundvagnen, haha! Sen gjorde vi en god lunch & busade massor hemma :) på eftermiddagen kom syrran, vi gjorde mat åt barnen & umgicks allihop :) på kvällen skulle barnen bada så jag satt med de & höll koll på de för sen skulle de sova :) fick nattat de sista natten! Sen åt vi andra lite kyckling, kollade på tv & sen gick älsklingen & jag en runda till Ica för att handla lite dricka & något att ha på tåget :) sen satt vi & kollade lite på film osv & syrran & hennes man skulle ju testa Mini Anne :) haha! Det såg roligt ut men de klarade det till slut :) Det är bra att kunna HLR :)

Måndag: Då var det dags att åka hem :( ingen av oss ville det, vi ville stanna någon dag till :) vi lämnade av barnen på dagis medan grabbarna hämtade bilen :) sen körde de oss in till stationen men polisen gjorde alkotest så de släppte av oss där så vi vandrade den lilla biten som var kvar :P tågresan hem gick jätte snabbt, kanske för att man inte riktigt ville hem just då men hem kom vi :)

Jag hade det mysigt i Stockholm & jag tog vara på varje sekund & minut av tiden där :) vi kommer ses snart igen :D sen var det lite extra mysigt för när vi hade barnen själva, så kändes det lite som att vi var en egen liten familj jag & älsklingen med barn ;) hihi. Det var en härlig känsla & det kommer i framtiden men först ska jag bli klar med min utbildning :D


Saknar er <3

Fotografering :)

Nu är det allmän skärpning i min blogg :P måste uppdatera den lite mer än vad jag gör, haha!

Måste få berätta att i fredags efter älsklingens rättegång så träffade jag Camilla för en liten fotografering & umgås lite :) & det blev riktigt skoj & jag gör gärna om det igen :)

grymt snygga VI blev :D

Jag är super nöjd med fotona, jag tycker de blev jätte bra :D

Det enda jag inte tycker om är klänningen jag har på mig på denna bild :( jag har blivit mindre sen jag använde den på examen i början av sommaren, så när jag har den på mig blir det luftrum mellan mig & klänningen, vilket gör att jag ser lite gravid ut (vilket jag INTE är) så det är det enda som stör mig på vissa bilder, men så är det när man blir mindre ;) då blir kläderna man hade större!

Jag älskar klänningen så det är lite synd men jag är super stolt över hur bra Camilla & jag blev på alla bilderna & hur roligt vi hade det :) så det får vi göra om :) sånt här tycker jag om att göra, så det säger jag inte nej till :)

Fler bilder kommer jag att lägga upp på bloggen men först ska jag faktiskt skriva lite om Stockholms helgen :D hehe!

Oj Oj & åter oj :P

Bjuder på en liten bild av mig & syrran innan vi skulle åka hem :(

Uppdatering om hur vi hade det i Stockholm samt bilder kommer att läggas upp under helgen :) jag har inte varit så aktiv med bloggen dessa dagar då andra saker har kommit ivägen istället :) & så kan det ju bli ibland, det vet ju alla :P

Även om vi bara var borta fre-mån så gjorde det gott för mig, tror det gjorde gott för älsklingen med för han ville inte åka hem, utan vi båda hade velat stanna någon dag till :) alla sekunder & minutrar som vi spenderade där uppe är värdefulla & uppskattade :D

Jag kommer inte att uppdatera imorgon så förvänta er inte det :P haha! Först ska jag med älsklingen & sen ska jag umgås med Camilla :)) medan grabbarna har spelkväll :) men någon gång under helgen finns här mycket läsning & många trevliga bilder att se på :))

Och jag ber om ursäkt om jag inte varit aktiv med bloggen, jag ska bättra mig men jag tror ändå inte det är någon som läser här :((

Testade det :)

Haha det var älsklingen som sa att jag skulle testa det, så jag la in en ansökan för en statistroll :) inte för att jag kommer bli utvald men det skadar inte med att testa :) kanske man har lite tur eller så har jag min otur som vanligt :( ni kan ju alltid hålla tummarna för min skull :)

Ni kan själv se det HÄR :) inte världens bästa men lite skoj är det :) hihi

1 år & 7 månader :)


Kärlek i massor <3

1 år & 7 månader idag (inte för det är viktigt) men såååå mycket mer kommer det att bli ;)

Vi är gjorda som för varandra <3

The Perfect Match :)

2011.12.01

Det är helt sjukt, vi är nu inne i December månad :) snart hänger man inte med tiden, eller så börjar jag bli gammal helt enkelt :) haha!

Ja, nu börjar det närma sig juletider & det är väl helt okej :) jag tycker julen är mysig men det är inget jag tar till överdrift som många andra :S jag jagar inte julklappar, slåss i kön & måste verkligen inte köpa tusentals julklappar & speciellt inte för tusentals kronor. Det är tanken som räknas, inte priset :) om man får en eller tio julklappar så ska man vara lika glad för det :)

För många är det viktigt att vara med sin familj på julafton, för mig spelar det ingen roll :) jag trivs bra med min familj så det har jag inget emot :) men skulle det vara något år som familjen är på olika håll & alla inte kan fira tillsammans så bölar jag inte för det liksom :) alla ser olika på juletiden nämligen & det måste folk respektera :) man kan inte tvinga någon som inte vill fira jul.

I år har jag lite julkänslor & här är lite julsaker hemma hos oss :) det är mysigt ;) men jag tar inte i för mycket & jag tänker inte stressa runt som många gör, den som får julklapp av mig borde vara tacksam för vad de får, inte vara ute något dyrt eller en jäkla massa :)

December månad & imorgon åker vi :D LÄNGTAR :D :D

RSS 2.0